کباب تابه ای

No votes yet.
Please wait...
زمان پخت
60 دقیقه
میزان سختی
آسان
سرو
4 نفر
وعده غذایی
ناهار
ارسال توسط
ارسال در
گوشت چرخ کرده
300 گرم
پیاز
2 عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه
0 دلخواه
سماق
0 دلخواه
کره
40 گرم
زعفران دمكرده غليظ
0 دلخواه
فلفل سبز تند
2 عدد
رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذا خوری
پودر سیر
0 دلخواه
پودر پاپریکا
0 دلخواه

طرز تهیه کباب تابه ای ، آموزش آشپزی با ماهی صفت

  1. مواد اولیه : گوشت چرخ کرده 300 گرم پیاز 2 عدد نمک و فلفل و سماق به مقدار لازم کره 30 گرم زعفران دم کرده به مقدار دلخواه فلفل سبز 2 عدد مواد سس : کره 10 گرم رب یک قاشق غذاخوری پودر سیر و پودر پاپریکا و زرد چوبه به مقدار دلخواه
  2. بریم یه کباب تابه‌ای خوشمزه درست کنیم سیصد گرم گوشت چرخ‌کرده را با دو عدد پیاز متوسط رنده شده‌ی آب گرفته شده به علاوه نمک و فلفل خوب با هم مخلوط می‌کنیم.
  3. کف تابه پهنش می‌کنیم و با دست سطح روی آن را صاف می‌کنیم که یک دست بشود. به شکل دلخواه هم برشش میزنیم. بعد از اینکه برش زدیم بهش سماق اضافه می‌کنیم سماق خیلی خوشمزه اش می کند ، حتما امتحان کنید! می‌بریم میگذاریم روی حرارت، سه تکه کره که حدودا سی گرم میشه روی کباب هایمان می‌چینیم بعد از آن زعفرون دم کرده را به آن اضافه می کنیم و در تابه را می‌بندیم که بپزه.
  4. حالا میریم سسش را آماده می‌کنیم حدود ده گرم کره را درون تابه ای که گرم کردیم یه قاشق رب به آن اضافه میکنیم و رب را سرخ می‌کنیم. بعدش بهش ادویه‌ها ر اضافه می‌کنیم ، زردچوبه پودر پاپریکا پودر سیر. تو همون استکانی که زعفرون آماده کرده بودیم یه مقدار آب می‌ریزیم و به رب و ادویه ی سرخ شده اضافه می‌کنیم. روی حرارت هم می‌گذاریم تا حسابی سس مان غلیظ شود. کباب ها را بر می‌گردانیم که سمت دیگر آن هم سرخ بشود. هر دو سمتش که سرخ شد موقع اضافه کردن سس به کباب است. سس را نیز اضافه می‌کنیم به کباب، بعدش هم از این کارهای مامان ها، درون همین ظرف یک مقدار آب می‌ریزیم میچرخونیم می‌ریزیم روی کباب، در این مرحله اگر دوست داشته باشید دو تا فلفل هم میگذاریم روی کباب که طعم خوبی به کباب بدهد. در تابه را می‌بندیم میگذاریم دوباره بپزد. حالا اگر شما دوست داشته باشید گوجه را سرخ کنید یا کبابی کنید توی این مرحله بهش اضافه می‌کنید و دیگر تمام ! کباب تابه ای شما آماده است. امیدوارم شما هم درست کنید، دوست داشته باشید و در کنار خانواده نوش جونتون کنید.

دیدگاهی وجود ندارد، اولین نفری باشید که دیدگاه ثبت می کنید!

شما بایستی برای ارسال دیدگاه وارد شوید.