خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (2)

در زبان فارسی ادویه به سبزیجات خشک و پودر شده و یا چوب های معطر گیاهان که ممکن است به تنهایی یا مخلوط استفاده شود، گفته می‌شود. ادویه و چاشنی به زبان انگلیسی سیزینیگ (seasoning) یا اسپایس (spice) هم گفته می‌شود.

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (1)

از زمانی که بشر آتش را کشف کرد و در پی آن پختن غذا را شروع کرد با استفاده از سبزی های معطر پی برد که چقدر غذا طعم بهتری پیدا می‌کند.

همانطور که می‌دانید بنا به منطقه جغرافیایی، هر کشور ادویه مخصوص به خودش را دارد. بسیاری از ادویه ها خواص درمانی دارند.

بریم چندتا از این ادویه ها را ببینیم .

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (10)

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد

فلفل سیاه

فلفل سیاه حرارت بدن را بالا می‌برد. رطوبت اضافی بدن را جذب می‌کند و حافظه ما را هم تقویت می‌کند.

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (9)

زیره

زیره به دو رنگ سیاه و سبز هست. زیره می تواند سنگینی معده را از بین ببرد و درمان نفخ و ترش کردن معده است. اشتها آور است و سر و صدای شکم را از بین می‌برد. گفته شده خانم های باردار نباید زیاد مصرف کنند. خوردن زیره برای لاغری هم توصیه شده است.

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (3)

زرد چوبه

زردچوبه آنتی اکسیدان بالایی دارد و نقش بسیار مهمی در بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. از خوردن نوشیدنی های زردچوبه غافل نشوید. مثلا یک قاشق زردچوبه را توی شیرگرم حل کنید و نوش جان کنید. ممکنه مثل من اولش مقاومت کنید که این شکلی بودم و اما بعد از اینکه خوردم دیدم نه، واقعا خوشمزه بود.

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (5)

دارچین

طب سنتی می‌گوید؛ دارچین جزو ادویه های گرم است که به تنظیم سطح انسولین خون کمک می‌کند و قند اضافی را از خون خارج می‌کند. همچنین چربی های شکمی را از بین می‌برد.

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (6)

سماق

سماق یه آنتی اکسیدان قوی و ضد قارچ است، علائم پیری را به تعویق می‌اندازد، کاهش دهنده کلسترول و قند خون است. خوردن سماق همراه گوشت قرمز به شدت توصیه شده است. نوشیدنی سماق خوردید؟

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (11)

آویشن

آویشن از خانواده نعنایانه، ترکیبش با پنیر برای صبحانه عااااليه. موارد مصرف آن سس پیتزا و ماکارونی و سالاد است. دم کرده آویشن برای عفونت های ریوی و آسم و بخور آن برای سینوزیت توصیه شده و ضد سرفه است.

خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد (4)

اینم از خواص درمانی 5 ادویه پر کاربرد

استوری ها و هایلایت های اینستاگرام رو هم از دست ندید!

دسته بندی ها: نکات آشپزی

دیدگاهی وجود ندارد، اولین نفری باشید که دیدگاه ثبت می کنید!

شما بایستی برای ارسال دیدگاه وارد شوید.