تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت

تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت 2_1

تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت

آرد ذرت با آسیاب کردن دانه هاي خام و يا خشك شده ي ذرت بدست میاد و مانند دیگر آردها در تهيه ي نان و شیرینی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نشاسته ذرت در فرآیند نشاسته گيري دانه ي ذرت بدست میاد و به عنوان يكي از مهمترین غلظت دهنده هاي آشپزي شناخته می شود.

نشاسته با نام corn starch و آرد ذرت با نام corn flour در دنياي آشپزي شناخته می شوند.

در شيريني پزي نشاسته ذرت رو به عنوان نرم کننده ي بافت كيك و شيريني استفاده می کنند و باید مقداري كمي ازش استفاده بشه چون باعث تلخ شدن كيك می شود.

اما در مجموع نشاسته ذرت رو به غلظت دهندگیش میشناسند. قبل از اینکه تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت رو بذارم (با کمک از آرش نوشتم) تشکر می کنم از استاد مسلم و بی ادعای آشپزی  @arash.nabipour

جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین بیکربنات سدیم خالص است که واکنش جوشان نشان می دهد و دی اکسید کربن ایجاد می کند.

به علت این واکنش شیمیایی در نوشیدنی های گازدار و درمان های ضد اسید استفاده می شود. این درست همان واکنشی است که به ورآمدن شیرینی جات کمک می کند. جوش شیرین برای موادی که نیاز به پخت طولانی در فر ندارد و بکینگ پودر برای موادی که به پخت طولانی نیاز دارد مصرف می شود.

جوش شیرین عمر مفید نامشخص دارد و باید در مکان خنک و خشک و ظرف در بسته نگهداری شود.

بکینگ پودر چیست ؟

بکینگ پودر پیچیده تر است و از جوش شیرین اسید تارتاریک، سدیم، آلومینیوم سولفات و کلسیم فسفات تشکیل شده است.

جوش شیرین برای موادی که نیاز به پخت طولانی در فر ندارد و بکینگ پودر برای موادی که به پخت طولانی نیاز دارد مصرف می شود.

جوش شیرین طعم تلخی دارد اما تلخی بکینگ پودر کمتر است. بکینگ پودر عمر مفید محدودی بین ۶ تا ۱۲ ماه دارد و باید در جای خنک و خشک و ظرف دربسته نگهداری شود

آیا شکر برای عمل آمدن خمیر مایه الزامی است؟

برای عمل اومدن خمیر ترش (خمیرمایه) هم از شکر یا از نمك اصولا استفاده می شود. یکی از اینها را حتما استفاده می کنند. بعضی وقتها هم نمك و هم شکر استفاده می شوند. بستگی به نوع نانی که درست می شود دارد.

بعضی از دستورهای نان هستند که از نمك استفاده می شود. نکته ای که دارد این است که پودر خمیر ترش فوری فقط با حل شدنش در آب عمل میاید. نمك و شكر صرفا كمك به سرعتش می کنند.

بهبود دهنده چیست؟

بهبود دهنده ها از مواد مختلفی تشکیل شده که در تهیه ی نان بخصوص در حالت صنعتی کاربرد دارد.

علت اصلی استفاده از بهبود دهنده برای ماندگاری بهتر نان بعد از پخت، بافت نرم و انسجام خمير قبل از پخت و کوتاه شدن زمان استراحت خمیر آماده ی پخت می شود.

بهبود دهنده در اکثر مواقع به خمیرهایی اضافه می شود که در تهیه ی آن از خمیر ترش استفاده شده است.

بشر برای اولین بار از روغن بیشتر به عنوان بهبود دهنده استفاده کرد. با پیشرفت علم کم کم مواد شیمیایی جایگزین روغن شد و بهبود دهنده ی اصلی مورد استفاده نان بود، اما با پیشرفت علم تغذیه و پزشکی مواد شیمیایی حذف و از آنزیم های مفید به عنوان بهبود دهنده ی امروزی استفاده می شود. این بود تفاوت آرد ذرت و نشاسته ذرت!

دسته بندی ها: نکات آشپزی

دیدگاهی وجود ندارد، اولین نفری باشید که دیدگاه ثبت می کنید!

شما بایستی برای ارسال دیدگاه وارد شوید.